GroWinAPP

compartint dades per la salut mental

Per què és important ensenyar estratègies de regulació emocional?

Està demostrat que la regulació emocional, es a dir, la capacitat de manejar les emocions de manera apropiada, té un paper molt important a l’hora de desenvolupar o mantenir una psicopatologia. L’habilitat emocional que es tengui desencadenarà, en un futur més pròxim o llunyà, un ventall de conductes que, si són poc adaptatives, poden dur a problemes de caire emocional i, per tant, problemes de caire psicopatològic. Les primeres habilitats de regulació emocional que s’adquireixen són mitjançant les interaccions amb nosaltres, els cuidadors i cuidadores principals. És important educar aquestes estratègies durant la infantesa perquè, encara que s’hagi comprovat que són mal·leables al llarg de la vida, s’ha estudiat com no es recuperen mai tan bé com durant la infantesa. Alguns punts important a tenir en compte són:

Hi ha diferents tipus d’estratègies de regulació emocional que es poden utilitzar: resolució de problemes, distracció, oblit, acceptació, millora de l’humor, reavaluació, renunciar, ruminació, … Cada una d’aquestes estratègies duu conseqüències a nivell emocional, social i cognitiu i n’hi ha de més adaptatives que d’altres en funció de cada situació.

A l’hora d’introduir les estratègies emocionals anteriors s’ha d’anar amb compte si ho estam aplicant a infants de fins a 6 anys, ja que pot ser no tenguin les habilitats cognitives necessàries per implementar aquestes estratègies. 

El context és un punt molt important a l’hora d’educar les estratègies de regulació emocional. Algunes estratègies poden semblar més o menys adequades en general però sempre dependrà del context, de la situació. En definitiva, és important ensenyar que hi ha diferents estratègies per regular les emocions i que, en funció de la situació s’ha de decidir quina podria ser la més convenient.

I ara, consideres important l’educació d’una adequada regulació emocional?

Referències

Cracco, E., Goossens, L., i Braet, C. (2017). Emotion regulation across childhood and adolescence: evidence for a maladaptive shift in adolescence. European child & adolescent psychiatry, 26(8), 909-921.

Rovella, A., i Giaroli, A. E (2018). El estudio dimensional de las emociones y la regulación emocional. Implicancia para la psicopatología.


Comentaris

Deixa un comentari

L’adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *