GroWinAPP

compartint dades per la salut mental

Què he de tenir en compte de cara a l’ús de les tecnologies per part del meu fill o filla?

Cada dia més, les tecnologies estan passant a ser una part molt present en el dia a dia dels nostres fills i filles i, paral·lelament, augmenten les preocupacions dels pares i mares respecte a com en poden fer un ús saludable. Tot i això, no és realista aspirar a una eliminació de les tecnologies a casa, ja que a la societat són cada cop més necessàries i estan més presents en l’àmbit social i educatiu. Per aquest motiu, és essencial tenir clars alguns aspectes sobre el seu ús per poder optimitzar el consum i guiar els nostres fills i filles.

Si el vostre fill o filla és menor de 9 anys…

  • L’associcació Americana de Pediatria recomana que no s’emprin les tecnologies fins als tres anys, i a partir d’aquesta edat que es restringeixi l’ús a un màxim d’una hora al dia.
  • Només s’haurien de consumir contigunts a entorns controlats i segurs (espais específics per infants) on únicament tenguin accés a experiències lúdiques i d’aprenentatge.
  • En les últimes edats és recomanable començar a parlar-los de la importància de les contrasenyes, del temps d’ús i dels continguts adequats per a la seva edat i com identificar-los.

Si el vostre fill o filla té entre 10 i 13 anys…

  • És recomanable que comencin a aprendre les primeres normes d’ús segur i saludable: no es recomanen més de dues hores diàries d’ús de les pantalles, no utilitzar-les al matí o a la nit, reconèixer el codi PEGI, alternar l’ús de tecnologies amb la realització d’activitats fora de línia, no descuidar altres hàbits (estudi, deport, tasques de casa o neteja personal) i utilitzar els dispositius per motius concrets, no per evadir-se dels problemes, per exemple.
  • Donar-los autonomia en l’ús, però recalcant la importància de consumir continguts d’espais confiables i segurs, establint una contrasenya segura i secreta i que, en cas de dubte o dificultat, ho consultin amb nosaltres. És important introduir els riscos que poden trobar-se a les xarxes socials i comprendre que el que veiem a internet no té perquè reflectir la realitat.
  • A aquesta etapa són fonamentals dues coses: que els adults actuem d’exemple pels nostres fills i filles i que puguin parlar d’internet amb normalitat en família.
Creus que estas seguint aquestes recomanacions a casa? En cas que no ho estiguis fent encara, com creus que podries començar a fer-ho? 

Referències 

Prats, M. N., Torres-Rodríguez, A., Oberst, U. & Carbonell, X. (2018). Diseño y aplicación de talleres educativos para el uso saludable de internet y redes sociales en la adolescencia: descripción de un estudio piloto. Pixel-Bit, Revista de Medios y Educación52, 111-124. https://doi.org/10.12795/pixelbit.2018.i52.08

Roca, G. (Coord.) (2015) Las nuevas tecnologías en niños y adolescentes. Guía para educar saludablemente en una sociedad digital. Barcelona: Hospital Sant Joan de Déu (ed).


Comentaris

Deixa un comentari

L’adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *